Únor 2014


Chevrolet Trax - vlastní zkušenosti po 2000 km

15. února 2014 v 11:10 | surpan |  Chevrolet Trax 1,6
Dalších tisíc kilometrů za sebou. Jedním slovem spokojenost.
Trochu mě štve, že když jsem jeden den auto umyl, druhý pršelo, ale to nemá s kvalitou vozu nic společného. Motor šlape jak hodinky, když potřebujete ve městě pořádně zabrat a vecpat se mezi auta, stačí si trochu zvyknout a auto na povel vystřelí jak raketa. Rozhodně se nedá mluvit o dýchavičnosti. Ano, když jedete naloženi do kopce, nelze závodit s Octávií RS, ale na dálnici i ve městě Vás auto podrží a nezklame.
Startstop systém je super tlačítko, které se časem naučíte vypnout hned po rozjezdu, protože je to opravdu prudič. V zimě, kdy máte zapnuto topení naštěstí udržuje motor v chodu i po zastavení v koloně či na semaforu, ale když topení nejede a po každém popojetí v již zmíněné koloně Vám motor vypne a Vy hned startujete sice jen sešlápnutím spojky, no působíte jako čerstvá řidička z autoškoly, které auto chcípá při rozjezdu.
Pak je tu věčný problém českých cest a dálnic. V Německu či Itálii nepoznáte, že jste v autě, tím jsem si jist. Českou silnici a dálnici ale poznáte. Pokud je úsek v pořádku, auto si potichoučku přede i při větších rychlostech. Ale jak přijde hrobolatý úsek s dírami jako bonus, o klid bohužel přicházíte. V mém předchozím starším voze jsem neslyšel nárazy vůbec, ale tam to bylo způsobené hlučností motoru, který přehlušil jakoukoliv ránu či znemožnil komunikaci lidí ve voze, ale to byl mini vůz z devadesátých let.
Tady naopak řidič má dobře odhlučněný interiér, kde klid ruší právě některé úseky dálnic a cest prvních tříd srovnatelných s cestami polními.

Zvykl jsem si i na používání hansfree přes bluetooth a mylink. Hovor je čistý, srozumitelný i při vyšších otáčkách a rychlostech. První dojem byl tedy unáhlený, neboť nedostatky v přenosu hovoru byly problémem nedostatečného signálu. Další desítky hovorů probíhaly již zcela ve vysoké kvalitě.
Datový USB kabel, kterým si můžete připojit telefon s Mylinkem je dost možná jen pro IPhony, alespoň v návodu je uvedeno propojení navigace Bringgo s Mylinkem pro Android právě přes Bluetooth, u IPhonů přes datový kabel. Možná proto to přehřívání mobilu při nabíjení v autě přes USB.
Parkovací kamera je pomocník, na kterého jsem si tak zvykl, až zapomínám pro jistotu na zrcátka. V místech, kde jsem se nemohl vytočit se svým starým mini autem se teď vytočím vcelku hravě právě kvůli zadním senzorům a kameře. Vše je najednou snažší.
Na co jsem ale ještě nepřišel je jak se používá asistent sjezdu prudkých srazů. Přeci jen na první rychlostní stupeň v záběru auto už jede vcelku rychle, což není zcela vhodné pro opatrný sjezd. Moc jsem jej zatím nezkoušel, ale pokud by někdo měl info, jak to použít, rád se přiučím.
V čem je Trax zajímavý?
Shrnu to takto: dobrá cena, slušná výbava, nepřehlédnutelný design, zatím v ČR vzácnost, takže každý kdo chce být originálnější než s Octávií, tak by mohl mít smysl, rychlý, dobře se řídí, hodně míst k odkládání harampádí.
Co by mohli vyladit?
I přes mírně zaoblená zrcátka má stále malý mrtvý úhel, což sice eliminuje při couvání kamera, ale při nájezdu na dálnici si zpátečku nezařadíte, aby jste se koukli za sebe...a pokud jo, tak jen jednou, Docela žere. Je sice zatím v zajíždění, ale 8,5 litru podle palubního počítače (některé počítače prý nejsou ale přesné a mohou spotřebě přilepšovat). Zde předpokládám, že bych mohl o půllitr jít aspoň dolů. Trochu by mohli vyladit podvozek. Ano, je to velmi pohodlný vůz a má super sedačky a není moc zajetý (předpokládám, možná blbě, že jsou tužší pružiny a tlumiče, když jsou nové a mohlo by to být časem trochu lepší), ale některé chybějící části silnic (pochop jako díry) jsou slyšitelné dost a pro citlivější lidi to nemusí být příjemné (vezl jsem asi 10 lidí, každý to chválil jako velmi pohodlné, jen mě to trošku občas vadí, když mě bolí za krkem). Otázkou však je, jestli dolaďovat vozy, nebo z té polní 4proudové cesty z Brna do Prahy neudělat silnici podobnou těm ve vyspělých zemích.
Po dalších kilometrech budu informovat.

Chevrolet Trax - vlastní zkušenosti po 1000 km

15. února 2014 v 11:08 | surpan |  Chevrolet Trax 1,6
Rozhodl jsem se napsat pár slov, takovou mini recenzi, pro lidi, kteří by uvažovali nad koupí vozu Chevrolet Trax, který jsme si nyní pořídili.
Trax, o kterém je řeč je s motorem 1,6, 85kW, 115 koní s výbavou LT a manuální 5ti stupňovou převodovkou. Udávaná kombinovaná spotřeba je 6,5 litrů.
Po ujetí prvních 1000 kilometrů je moje průměrná spotřeba 8,4 litrů na 100 km.
Auto je pohodlné, systém Mylink od výbavy LT je opravdu propracovaný systém pro chytré telefony. Do mobilů Samsung SIII mini jsem si nainstaloval aplikaci Bringgo - navigace. Po připojení telefonu (nepovedlo se mi jej napojit přes USB) přes bluetooth mi navigaci přenáší přímo bezdrátově. Také bezdrátově funguje i hudba z mobilu i při zaplé navigaci.
Motor 1,6 byl v některých recenzích haněn, jako zdechlý. Měl jsem možnost zajezdit si v nezajeté 1,4 Turbo, která mi přišla mnohem zdechlejší než 1,6. Ale jsem pouze laik, je to spíš pocitově.
Maximální udávaná rychlost je 173 km/h, zde jsem nebyl schopen ověřit tuto hranici, ale jede svižně.
Řazení je pohodové, při popojíždění v malých rychlostech a couvání doporučuji vypnout tlačítkem eco - ekojízdu. Motor se vypíná.
Světla si nastavíte nejlépe do automatického režimu, přepínání dálkových světel je jednoduché.
Prostorově je vůz dostatečně velký a pohodlný a to i na zadních sedačkách. Kufr je průměrně velký.
Senzory a parkovací kamera jsou dobrými pomocníky, senzor vydává stálý signál již cca 40 cm od překážky, zde by to mohlo být trochu méně.
V jedné z videorecenzí jsem viděl, jak "odborník" viděl problém se ztmavením otáčkoměru, displeje Mylinku a rychloměru. Uváděl, že v noci je světlo silné a ozařuje. Také uváděl, že jde ztmavit pouze mírně a u otáčkoměru vůbec. Po vyzkoušení jsem ale zjistil, že funguje jak má a ztmaví se i otáčkoměr. Dobré je si pár věcí ověřit, než hned věřit každému novináři, co o vozu neví skoro nic.
Světlá výška podvozku není nikterak závratná, přeci jen se jedná o městké SUV. I přesto je vyšší než u běžných vozů a zároveň je nutné říci, že světlá výška je po gumový límec pod nárazníkem, který Vás upozorní na problém dřív, než si podřete spodek. Výška gumy je cca 30 mm.
Trochu opatrně bych zacházel s nabíjením telefonů přes USB přímo ve schránce na mobily. Nechal jsem mobil nabíjet cca 2 hodiny a byl docela horký. Schránka není větraná, tak připojení mobilu a nabíjení s rozumem nebo vzadu do zásuvky na 230V.
Auto je tedy pohodlné, splnilo moje očekávání a jsem zatím velmi spokojen. Snad budu takto spokojeně psát i po najetí 200 000 km. Další info o spotřebě a funkcích apod napíšu později.